תקציר:
לעולם נופתע שוב ושוב גם אחרי 4,000 עמודים קסומים וקריאות חוזרות של הספרים ונגלה עוד ועוד רמזים מקדימים שנשתלו מראש על ידי המחברת הידועה בתכנון המוקפד.
בקורס נבחן איך סוגים שונים ומתוחכמים של רמזים מטרימים אינם רק בגדר משחקים או חידות לקורא, אלא מכשיר חשוב לעלילה ולהעברת מסרים ונושאים ביצירה. גם הקוראים הוותיקים יופתעו ממה שתמיד היה שם מראש והמוח פספס גם בקריאות החוזרות.
הרחבה:
ג'יי. קיי. רולינג: "אם ילדים אוהבים את הספרים שלי מספיק, הם יקראו אותם שוב. ואז זה יהיה כמו למצוא עוד ממתק בשקית".
(Los Angeles Times. 25.10.2000)
מה שמדהים בספרי הארי פוטר, זה שלא רק מי שיקראו מחדש את הסדרה בבגרות – אחרי שקראו אותה בילדות – יזכו "למצוא עוד ממתק בשקית". למעשה בכל קריאה חוזרת נמצא עוד ועוד הפתעות ו"ממתקים" בדמות רמזים מטרימים, גם אם קראנו את ספרי הארי פוטר כבר ארבעים פעמים ויותר.
ג'יי קיי רולינג שותלת בספרי הארי פוטר אינספור רמזים מטרימים שנועדו ליצור עולם מורכב ומעניין, לזמן לקוראים מתח וחידתיות ולאפשר תחושת רציפות ואחדות ביצירתה. חלק מהרמזים של רולינג הם פשוטים, נקודתיים ונפתרים ע"י הדמויות עצמן במהלך הספר (כמו הזיהוי של רמוס לופין כאיש זאב ע"י הרמיוני באמצעות הבוגארט שלו שהופך לירח מלא ורמזים נוספים שפגשנו לאורך הספר השלישי). אולם חלק מהרמזים של רולינג מורכבים מאוד, נפרשים על פני עמודים רבים ונדרשות קריאות חוזרות ונשנות של כל הסדרה כדי לזהות אותם ולהגיע למלוא עומקם. רמזים אלו מאפשרים לרולינג להדגיש נושאים מרכזיים ביצירה כגון: אהבה, בחירה מול גורל, בחירה מוסרית, מוות, שינוי ועוד. בקורס אמנון יציג כמה עשרות רמזים מסוגים שונים ויסביר את התפקיד והתרומה של הרמזים ליצירה והרווח שלנו מהכתיבה העשירה כל כך ברמזים מטרימים.